Facebook Toestaan Niet toestaan

Zaterdag 5 november 2022. De 2e competitie van onze jongens in fase 2 van dit seizoen.

Unicum JO12-4

SDC Putten JO12-3

4e klasse (2e fase) 02

5 november 2022 9:45

J. Bos

Sportpark Schouw
Schouw 54 54 -01
8232XK
LELYSTAD
tel. 0320-241138

Vorige week helaas nipt verloren met 1 doelpunt verschil. Onze tegenstander van vandaag heeft vorige week gewonnen met 1 doelpunt verschil. Vooraf zou je zeggen dat op basis van deze info je kan concluderen dat beide teams aan elkaar gewaagd zouden zijn vandaag.

Vandaag was ons team ingedeeld om op veld 2A te spelen. Dit keer dus niet op kunstgras maar op echt gras. Resultaat……..modder en grasvlekken op de shirts en smerige voetbalschoenen. Ik wens alle ouders succes met het schoonmaken van de voetbalschoenen. Die van Rocco zijn alweer schoon.

Vandaag had Richard een cursus bij de KNVB en lag de technische en tactische verantwoordelijkheid bij Raynor. Vandaag was er een tactische wijziging t.o.v afgelopen wedstrijd.

Vandaag speelde ons team in een 1-3-1-3 opstelling!! Voor degene die geen idee hebben waarover ik het heb. 1 keeper, 3 verdedigers, 1 middenvelder/verbindingsspeler en 3 aanvallers.

Nu de wedstrijd. In het begin waren beide teams aan elkaar gewaagd. Het spel ging op en neer en toch heeft iedereen kunnen zien dat ons team toch net iets beter was en dat is gebleken. Ons team was niet alleen technisch en tactisch beter maar ook mentaal. De tegenstander was hoogst irritant. Het diepte punt was dat een speler van Putten een van onze speler na trapte. Niet normaal dat je dit soort gedrag ziet bij een Jongens onder de 12 wedstrijd. Coaches van de tegenstander die tegen de scheids aan het zeiken waren. In een woord “ WALGELIJK”

Waar kwam de frustratie dan vandaan vraag je jezelf af. Onze jongen waren beter en heeft de tegenstander opgevreten. Ik heb vandaag een team gezien wat wil strijden en wedstrijden kan winnen door individuele kwaliteit. Onze aanvallers waren vandaag in vorm, niet normaal. Thijmen was vandaag goed voor 2 doelpunten, Lennox maakte er ook 2. Noah, de “TANK” van Unicum JO-12-4 maakte er ook 2. Het mooiste doelpunt van de dag werd gemaakt door Ramon. Ramon dacht………ach laat ik die corner er maar in 1x inschieten en dat deed hij. De keeper had geen schijn van kans. De eindstand was uiteindelijk 7-4 voor onze boys.

Ik heb nu de namen genoemd van onze scorende spelers. Zonder de spelers die ik niet bij naam heb benoemd zouden onze aanvallers niet kunnen scoren. De overwinning van vandaag was een TEAMPRESTATIE. Faisal, Rocco, Quinten, Thijs en onze keeper Tom waren vandaag ook fantastisch.

Ik heb vandaag enorm genoten van de wedstrijd en ik denk alle ouders en opa’s en oma’s ook.

Op naar de volgende wedstrijd uit tegen EFC’58 in Ermelo. Aanvangstijd 09:30 uur.

Iedereen een fijn weekend toegewenst.

Groetjes,

Remco

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!