Kampioenswedstrijd - zaterdag 22 april

Zwolscheweg 6 A
8081CG
ELBURG

Wat feesten we nog na van een fantastisch kampioensfeest, na een bijzonder seizoen met heel goed voetbal en helaas veel blessures waren we toch verreweg de sterkste ploeg.

Ook volgend jaar zal ik jullie dwingen tot de door mij gekozen woorden voor wat vaak ongrijpbaar is, maar zeer kenmerkend voor Unicum 2.

Het gevoel van ergens onderdeel zijn, het gevoel van kameraadschap, het gevoel van voor elkaar door het vuur gaan.

Terwijl de lichamen niet meer kunnen wat ze ooit met gemak deden. Terwijl de ogen juist meer zien dan jaren terug. Terwijl de kinderen rond onze voeten en de eega’s met een goedkeurende blik.

VOETBAL, het leven als een Blauwe.

Het is zo waardevol. Dank vrienden voor wat jullie maken van een zo eenvoudig ogend spelletje. In de altijd gezellige kleedkamer, de humor onder de douche, het soms oogstrelende veldspel en vooral de 3e helft is ijzersterk.

Dan de kampioenswedstrijd ESC-Unicum:

Vandaag wachtte eSc 2 uit. De dag dat wij bij winst kampioen waren.

ESC vond het nodig om het halve eerste op te stellen waardoor het een zware pot werd.

Op het begin stonden we niet goed georganiseerd en werden we overlopen, maar echte kansen kwamen er niet omdat Job en Igo er geen muis doorheen lieten

Het middenveld met Arthur,Joeri en Jordy stond even later weer als vanouds.

Na een uitstekende voorzet van Kevin en Frank ging het duel aan. Uit de kluts schoot hij de bal erin, maar deze werd onterecht afgekeurd.

Vlak daarna scoorde esc maar ook deze werd afgekeurd vanwege buitenspel.

Kevin mocht aanleggen voor een vrije trap en deed weer alsof hij rechts was, maar trapte met links. Keeper blunderde, Melvin was alert en tikte de bal erin.

Even later nam Kevin een corner en Melvin knikte de bal snoeihard in!

Vlak hierna kreeg Arthur de bal diep en schoot de bal op de keeper. Frank knalde de bal uit de rebound overtuigend in en liet het net voor de 3e keer bollen.

Na rust ging esc er weer stevig voor maar na 10 minuten knikte Melvin weer een bal tegen het net vanuit een vrije trap van Jordy.

Hoetmer pakte als keeper een paar hele belangrijke ballen, Steve speelde weer geweldig. Tom zat overal weer tussen en maakte het de tegenstander flink lastig.

Job kreeg een publiekswissel want hij stopt helaas (snik) 2 langgeblesseerden Kenneth en Andrew vielen goed in.

De scheids floot af en het feest kon losbarsten! Mooi stel dat 2e! Genoten
unicum_2_kampioen.jpeg