Zaterdag 5 november 2022. De clash van de zaterdag tweede klasse I werd er voor de bezoekers één om snel te vergeten.

Batavia '90 1

Unicum 1

2e klasse I

5 november 2022 15:00

N.P. Henon

Sportpark De Doggersbank
Doggersbank 3
8226CE
LELYSTAD

In een zeer gedurfde opstelling probeerde trainer Eric de Jongh de gastheren te verrassen maar na 90 minuten mocht Unicum de handen dichtknijpen dat het maar 3-0 op het scorebord stond.
Met Leibbrand, Budde, Bosz, Lanser, Osei, van Slimming, Bos, Schet, van Aggele, Dias Nsazi en Lenz stonden er acht spelers in de basis die aanvallende intenties hebben. Dus met een zeer offensieve opstelling wilden Unicum vanuit balbezit Batavia hun wil opleggen. Na afloop kunnen we zeggen dat er alleen applaus klaar ligt als er een resultaat gehaald wordt.  Unicum leek in het 1e kwartier goed op weg, maar verder dan een schot in het zijnet kwam het niet. Batavia kreeg in het verloop van de wedstrijd meer en meer controle en deelde ook de eerste speldenprikjes uit. Vanaf de 20e minuut kon Unicum de openingen niet meer vinden en moest men te vaak terug richting keeper. Batavia voelde dit perfect aan en zetten meer en meer druk op vooral Gino Bosz en Dyllan Lanser. Na de 3e terugspeelbal kreeg Lorenzo van Slimming de bal wel heel moeilijk te verwerken, een steekpass verder en Pauw één op één met Milan Leibbrand stond het plots 1-0.  Voor de pauze verhoogde Batavia de druk meer en meer waardoor Leibbrand meerdere keren handelend moest optreden. In de 36e minuut parreerde hij een hard schot vanaf een meter of 12, maar de rebound kon door Redduan Hammouchi makkelijk binnen gelopen worden 2-0.
Na de pauze probeerde Unicum het tij te keren, met drie verse wissels (van Slimming, Osei, Dias verlieten het veld voor Doufikar, Tohki en Hogetoorn). In deze opstelling leek Unicum iets meer controle te hebben maar dat had er ook mee te maken de Batavia het wel prima vond. Al met al kreeg Unicum via Jason Lenz één kleine kans maar de voorzet van Jairo Schet werd krachteloos ingekopt. In de 81e minuut schoot Pauw de wedstrijd definitief in het slot 3-0. Unicum rest niets anders dan de komende weken de achtervolging in te zetten. Met vijf punten achterstand zit de ambitieuze ploeg voorlopig in de wachtkamer. Al met al een teleurstellende nederlaag waar niet veel op af te dingen valt. Volgende week kom ZAC uit Zwolle op bezoek. De wedstrijd begint dan om 15:00 uur.