Eerste competitiewedstrijd VV Unicum levert direct een overwinning op!

Unicum 1

Be Quick '28 1

2e klasse I

1 oktober 2022 15:00

W.B. de Jong

Sportpark Schouw
Schouw 54 54 -01
8232XK
LELYSTAD
tel. 0320-241138

Eindelijk was het dan zover, de eerste competitiewedstrijd stond op het programma. Be Quick ’28 was de eerste tegenstander in het nieuwe seizoen, geen onbekende daar we eind vorig seizoen in de nacompetitie tegenover elkaar stonden. Toen boekte de ploeg van Eric de Jongh een krappe 1-2 overwinning.

Op een redelijk gevuld sportpark De Schouw trapte Unicum af in de volgende opstelling: Waterberg, Budde, Kemp, Dias, Lenz, Lanser, Osei, Hogetoorn, Van Aggele, Schet en Bosz.
Unicum startte sterk aan de wedstrijd en vooral het eerste kwartier werd er lustig op los gecombineerd. Jason die als jonge spits toch de erfenis van Cees Toet draagt lijkt elke week beter te worden. Het moet gezegd worden dat BeQuick, ondanks het overwicht van Unicum, zich niet verstopte. De creativiteit van Gino en Dyllan zorgde er echter voor dat Unicum zich er vaak simpel onderuit kon voetballen. Na 15 min. werd een heerlijk aanval prachtig afgerond. Michel zette voor richting tweede paal, Jason nam de bal op zijn borst aan om daarna heerlijk “cool” binnen te tikken 1-0.
Vlak voor rust kreeg Unicum een paar corners achter elkaar en de laatste corner vloog opnieuw richting tweede paal, alwaar Denzel lekker binnen knikte, 2-0. Vorig jaar af en toe bekritiseerd maar dit jaar zeer goed spelend bekroonde daarmee een goede voorbereiding met zijn eerste goal van het seizoen.
De verdediging staat als een huis, Yorick speelde weer soeverijn, Rodney heerst in de duels en Sam is een kwelling voor elke tegenstander.
Na de pauze was het binnen een minuut raak toen Jason met een diagonale schuiver de 3-0 op het bord zette. Over de tweede helft kunnen we kort zijn. Unicum vond het wel prima en BeQuick kon maar één kans noteren, die via de lat weer het veld in sprong. Een mooie gelegenheid voor de trainer om de wissels ook minuten te laten maken. Wail voor Sam, Willem Jelle voor Walter. Later kwamen ook Lorenzo, Youssof en Darryl in de ploeg voor Gino, Denzel en Michel.
Al met al een lekkere middag op de Schouw waar de trainer een selectie tot zijn beschikking heeft waarbij de invallers absoluut geen verzwakking zijn.
Unicum-bequick.jpeg

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!