Wedstrijdverslag Unicum 1 - VSCO’61 1

8232XK
LELYSTAD

Opstelling
Waterberg - Budde - Kemp - Doufikar -Lanser - Hogetoorn - Van Slimming - Teijsse - Van Aggele - Schet - Bosz.
Wissels
Dias Nzatie - Tohki - Dwarkapersharma - Van de Anker - Stitou - Leibrand.

In de voorbeschouwing schreven de gasten dat ze op een verassing hoopten. Dat bleek direct na de aftrap want de eerste kans was voor de bezoekers maar over de hele wedstrijd genomen fantastisch spelende Rodney Kemp werd de kans onschadelijk gemaakt.
Daarna begon de VV UNICUM show!

Met fantastisch positiespel werden de bezoekers op eigen helft teruggedrongen. Met 10 spelers op de helft van de tegenstander liet de ploeg van Eric de Jongh de bal in een hoog tempo van voet naar voet gaan. Prachtig voor de supporters om dit te zien. Leuk om te vermelden is dat Yordi Teijsse, die zijn eerste basisplaats had (door een blessure van Unicum oogappel Jason Lenz), het voetballend heel goed deed. Hij liet de ploeg telkens aansluiten door zijn nauwkeurige kaatswerk, daarnaast speelden Gino Bosz en Dyllan Lanser als echte patrons op het middenveld. In de 30e minuut resulteerde dat in een schitterde goal van Dyllan. Nog geen minuut later stond Dyllan na een goede 1-2 combinatie oog in oog met de VSCO doelman en ook nu schoof hij cool binnen. De VSCO grens vlagde voor vermeend buitenspel maar de scheids liet hem in de kou staan (achteraf werd door het Unicum publiek erkent dat het wel degelijk buitenspel was). Na de rust leek het opnieuw éénrichtingsverkeer te worden maar een spaarzame counter van VSCO en een verdedigende fout zorgde voor een pingel voor de bezoekers (overigens zat de scheids er ook hier naast). In de 63e minuut na de wissel Walter voor Michel werd Jairo vrij gespeeld die na een heerlijke persoonlijke actie (3 a 4 man gepasseerd) heerlijk afronde 3-1. Nog geen 5 minuten later komt Unicum via wederom Jairo (combi met Walter) op 4-1. In de 70e minuut haalt Gino uit en zijn zwabbershot wordt door de keeper slecht ingeschat waardoor de bal toch in het netje verdwijnt, 5-1.
De volgende wedstrijd speelt ons vlaggenschip weer thuis. Zaterdag 29 oktober trappen we om 15:00 uur af.

unicum1-15102022.jpeg