UWC

De Unicum World Cup (UWC) is een onderlinge competitie tussen 4 teams uit dezelfde leeftijdscategorie. Spelertjes van de UWC zijn nog te jong om deel uit te mogen maken van een van de JO-8 pupillen teams. (Voorheen 1e jaars F-pupillen). Vergelijkbaar met de opzet van de ‘Kabouters’ bieden we op deze manier kinderen tot 7 jaar toch de gelegenheid om zichzelf te ontwikkelen tot hopelijk een goede voetballer of keeper.

Aanmelden
Kinderen van 6 jaar oud kunnen zich hier aanmelden voor de UWC. Kinderen van 5 jaar kunnen zich via hetzelfde formulier aanmelden voor de Kabouters. Kijk hier voor meer informatie over de Kabouters.

Voor meer informatie kunt u ook contact op nemen met de coördinator van de kabouters en UWC door een e-mail sturen naar: [email protected]

Trainingen en wedstrijden
De UWC traint 1x per week. Op zaterdagochtend spelen ze in een onderlinge competitie tegen elkaar. Wedstrijden duren 2x 20 minuten en na iedere 10 minuten is er een korte rust- en drinkpauze. De teams spelen 6 tegen 6 met ieder 2 wissels.

Teamleider
De teams worden begeleid door een teamleider; dit is over het algemeen een ouder van één van de spelers van het team. De teamleider zorgt dat er gewisseld wordt, moedigt de spelers aan en geeft aanwijzingen. De teamleider is ook het aanspreekpunt als er informatie over en/of naar het team moet worden verspreid. Ook afmeldingen voor trainingen en wedstrijden dienen gedaan te worden aan de teamleider.

Ouder/(spel)begeleider inbreng
We verzoeken de ouders/begeleiders ervoor te zorgen dat de spelers ruim op tijd en voldoende warm aangekleed aanwezig te zijn. Bij verhindering graag de teamleider tijdig informeren, zodat we er zeker van zijn dat er tenminste 6 spelertjes zijn.

Hulp van de ouders/begeleiders bij het uitzetten van de veldjes wordt zeer op prijs gesteld en wij vragen één van de ouders of oudere broers/ zussen (12 jaar of ouder) op te treden als spelbegeleider. Aan het eind van de wedstrijden wordt verwacht dat de ouders/begeleiders de pionnen, ballen en doeltjes weer opruimen; doeltjes terugzetten aan de zijkant van het speelveld en pionnen naar het materiaalhok.

De volgende teams kunnen dan het veld gelijk gebruiken vanaf 09:30 uur.
Mentale ondersteuning is meer dan welkom. Uiteraard wel op een positieve wijze en met respect voor elkaar, de spelertjes, het spel en de beslissingen van de spelbegeleider.

Vanzelfsprekend wil iedereen een zo goed mogelijk prestatie neerzetten, maar vergeet niet dat het plezier op de eerste plaats komt. De begeleiders en de ouders zijn degene waar de spelertjes tegenop kijken en ook dit plezier positief kunnen beïnvloeden.

Kleding en schoeisel
Om deel te kunnen nemen aan de UWC hebben spelertjes het volgende nodig:

• Voetbalschoenen (hiermee mag je zowel op normaal gras, als op kunstgras)
  • Scheenbeschermers
  • Het shirt, de broek en sokken worden na ondertekening van het bruikleenformulier uitgedeeld voorafgaand aan de eerste wedstrijd of training zodra de teamindelingen zijn gemaakt.

In de winter raden we aan een lange broek en een trainingsjack te dragen.

Afgelastingen
Afgelastingen worden z.s.m. via de website bekend gemaakt. Wij raden u aan om voorafgaand aan een wedstrijd hier te controleren of er actuele afgelastingen zijn.

Goed om te weten
De indeling van de teams voor dit seizoen zijn reeds gemaakt. Dat betekent dat alle inschrijvingen die we na het maken van de teams hebben ontvangen op de wachtlijst komen te staan voor volgend seizoen.

Afhankelijk van de leeftijd van uw zoon of dochter kan het zijn dat uw zoon of dochter zonder in de UWC gespeeld te hebben vanaf de wachtlijst naar een van de JO-8 pupillen doorstroomt als hij/zij oud genoeg is om in de pupillen competitie te spelen. Doorstromen gaat op datum van inschrijving en criteria vastgesteld door het bestuur van VV Unicum.

Spelregels
De spelregels zijn een belangrijk onderdeel in het voetbal. Op de website van de KNVB staan de spelregels uitgelegd. Het kennen en op de juiste wijze kunnen toepassen van de spelregels draagt bij aan een leuker en sportiever verloop van de wedstrijden met minder onnodige onderbrekingen. De rol van scheidsrechter/spelbegeleider dient op toerbeurt door een ouder van het thuisspelende team opgepakt te worden. Om deze reden is het belangrijk dat u als ouder ook op de hoogte bent van de regels.